beauty-beholder

Alla inlägg under maj 2014

Av Susanne - 30 maj 2014 11:17

Jo man tackar.. Idag känns det att man jobbade hårt igår.

Jordgubbsplantor uppgrävda från just den här platsen (men dom växte huller om buller tillsammans med brännässlor, långgräs och andra mindre önskvärda grönväxter).

Nu är dom mindre önskvärda växterna borta och jordgubbarna är fint uppradade :)


 

Jag köpte 10 påsar jord, tänkte det borde gott och väl räcka. Men ack så fel man kan ha.. 

Idag får man inhandla några påsar till så man kan plantera i pallkragen med. Men planteringen får nog ske efter det slutat regna.

En snygg rabattkant ska dt med. Det kan nog bli bra det här när det är klart :)

Nåt som var mindre bra..


 

Att ha Foppatofflor på sig ;)





Av Susanne - 26 maj 2014 09:16

Ungefär 1 gång varje månad är vi åtta tjejer som träffas och äter lite god mat ihop. En tradition vi hittills hållt hårt i många år. Var åttonde gång har man det hemma hos sig. Så i lördags var det min tur att ha den äran. Tyvärr så kunde inte alla åtta komma men dock sju av oss :)

Vädret visade sig från sin fina sida, så jag beslutade mig för att köra sommartema på maten.. Det var så mysigt att kunna sitta ute och äta. In gick vi inte förrän myggorna började komma runt 22 tiden.

Som vanligt när jag gör mat så är det enkelt som gäller..

Till varmrätt gjorde jag Kycklingknyten i ugn med philladelphiaost, vitlök, soltorkade tomater och basilika. 

Och efterrätt..



Kaksmulor, kiwi, jordgubbar, vaniljkvalg och marängtoppar. Det behöver inte vara mer komplicerat än så.

Gott var det :)


 

Förrutom att vi sätter in en liten summa pengar varje månad till ett gemensamt konto så köper varje person med sig två trisslotter som vi sen skrapar tillsammans. Målet är att få ihop tillräckligt med pengar så vi kan resa. I den takten vi skrapar fram vinster i dagsläget så dröjer det länge innan någon resa kan göras. Men det är ett spännande inslag på kvällen :)





Av Susanne - 22 maj 2014 21:15

I påskas så slängde han sig i vattnet..

Det fanns ingen hejd på badandet. Han simmade som en utter.. Man fick knappt upp honom ur vattnet!



I söndags kväll när vi kom fram till badplatsen förväntade man sig att han skulle kasta sig i.

Men inte då.. Vi fick lirka i honom och då gick han ut så vattnet nådde honom till magen bara!

Inte ens pinnen som kastats i kunde få honom att doppa sig.

Det var tydligen roligare uppe på land..



Men efter det här tokrycket var vi tvungna att lura i honom på nåt sätt. Han var full med sand överallt!

En glupsk Spike lät sig luras av godisarna som kastades i vattnet ;)


   

Av Susanne - 19 maj 2014 09:16

Att bo på landet har sina fördelar..


 

När jag åkte hem från jobbet i fredagskväll var jag bara tvungen att stanna bilen och gå ur och ta några bilder. Här  är det vackert i sig men med dom färgerna på himlen blev det ännu vackrare.

Jag hade kunnat stått och njutit länge men när man hör att bilar börjar närma sig blev det helt plötsligt lite pinsamt att stå vid vägkanten med mobilkameran i högsta hugg ;)


Jag vet inte om jag kan ha tagit mig vatten över huvudet..


 

Denna Fillippinska, tropiska diva (medinilla magnific - Rosenskärm) har fått flyttat in till oss.

När jag köpte den visste jag inte vilka skötselråd det var på den. Tänkte, hur svårt kan det vara..

Den ska stå ljust men inte i direkt solljus, den får inte torka ut. Allra helst inte under blomningsperioden då den är extra törstig, den måste stå där det är hög luftfuktighet, det får inte vara för vamt eller för kallt. Den ska helst vattnas och bladen ska helst sprayas med kalkfritt vatten.

Jomenvisst, det här kommer ju inte bli några problem alls.. Piace of cake!! ;) 




Av Susanne - 15 maj 2014 20:37

Någonting som hör sommaren till är jordgubbar..

I år har jag bestämt mig för att plantera i kruka, så iväg till plantagen.


 

Mitt bland dom friska och fina plantorna stod dom här stackarna. Man kan ju inte låta bli att anta en utmaning. Kan man få några jordbubbar av dessa plantor tro? "Only time will tell" ;)

Appropå stackare. 

I Uppsala har vi rätt många hjälporganisationer med secondhandbutiker man kan skänka både kläder och saker till.  Men denna gången hade jag bestämt mig för att skänka till Erikshjälpen.

Gud så skönt det var att få lite rensat härhemma och sen känns det rätt bra att kunna hjälpa till :)


 

Tomhänt kom jag inte hem heller..

Man kan hitta väldigt fina saker i second handbutikerna :)




Av Susanne - 13 maj 2014 08:32

Det är som vanligt när sambon och jag håller på..

Vi bestämmer oss för något för i sista minuten ändra till något annnat.

Fast nu är det kört, nu sitter det där det sitter ;)


 

Spike ville väldigt gärna vara med och modella :)

Hur gick det med kompromissandet?.. Istället för grått, blev grundfärgen vit vilket är en vinst för mig som ville ha så ljust som möjligt i sovrummet. Men fondväggen blev något helt annat än vad vi valde mellan från början. Där får man nog säga att sambon vann med sin vilja lite mörkare..

Nu är det bara dörr och fönsterfoder, lister och möbler kvar så kan vi snarka vidare där inne :)




Av Susanne - 10 maj 2014 10:26

När man bor på landet  brukar det inte finnas så mycket att shoppa loss i. Så som det är nuförtiden stänger allt och shoppandet får äga rum i stan. Dom flesta tycker det är förjävligt men när man frågar om dom brukade handla i butiken som stängde får man allt för oftast svaret nej.

Vi har bl a en Icabutik. Jag handlar där väldigt ofta. Jag vill inte att den ska stänga!



Dessutom har vi en godisaffär (vilket jag tyvärr stödjer lite för ofta ;)), en pizzeria, en thaivagn och en inredningsbutik. Den här gången var mitt sikte inställt på just den sidan inredningsbutiken ligger i..

 

  

Två Änglar hittar man alltid något som faller en i smaken..

 

 

Förrutom den här snygga lampan lyckades jag få tag på en present till en vän som nyss fyllt år.

 

 

 



Av Susanne - 8 maj 2014 18:16

Nu har vi kommit så långt med renoveringen av sovrummet att det är dags att tapsetsera..

Det är som vanligt två viljor.. Jag vill helst ha ljust. Sambon vill helst ha mörkt, så det blir till att kompromissa. Vi har bestämt oss för att ha en fondvägg och enfärgat på övriga väggar. Så med det i åtanke begav vi oss ut för att titta. Det är väl bara att välja något. Det kan väl inte vara så svårt?

Hmm.. Nu har det gått flera dagar av tittande och ingen tapet är inhandlad än. Det finns alldeles för mycket att välja på och dom flesta är lite för dyra för vår lilla plånbok.

Men vi tror oss ha bestämt att det kommer bli ljusgrått på dom enfärgade väggarna i alla fall.


 

Och dessa tapeter väljer vi på till fondväggen.

Lite hjälp tack :)









Presentation


Jag är en kvinna mitt i livet. Här kommer jag blanda inredning, shopping, humor, bilder jag fotat och lite annat i en salig röra :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards