beauty-beholder

Alla inlägg under april 2014

Av Susanne - 27 april 2014 18:52

Underbara vår!

Idag hade vi 21 grader varmt som mest. Synd bara att jag jobbat 6-15 hela helgen..

Nu dröjer det inte länge förrän badplatserna är överfulla med badande "våghalsar" (det kommer dröja länge innan den här badkrukan kommer bada ute. blir det ens 27-28 grader i vattnet här? ;))

Spike däremot är ingen badkruka han inte..



Han har redan hunnit med att bada 3 gånger..







Av Susanne - 24 april 2014 16:15

Vad gör man när man har en ledig dag mitt i veckan..?

Man kan ju passar på att läsa en bok, titta på film, slappa och bara har det bra..

Nehe då, inte jag inte!

För då passar man på att göra något man har tänkt på i flera år men inte orkat tagit tag i. Något som ger en träningvärk, ryggvärk och blåsor..


 

Det tog mig ca 3 timmar att klippa ner denna överväxta fula busklänga. Väl klar, känner man sig väldigt duktig. Klappar sig själv lite på axeln och är nöjd och glad.. Tills man vänder på sig..


 

Och inser lite snopet att grenarna man gått och hivat över axeln vid nedklippandet liksom har växt upp till en ny ful buske bredvid. Men den här gången satt inte grenarna fast i alla fall.. 


 

Trolleri, Trollera.. Så där ja.. Mycket bättre :)

Nu är det bara sambons jobb kvar att få upp rötterna och se till att det blir grönt där.

Lite får han allt hjälpa till ;)

Imorgon har jag en ledig dag igen. Då tänkte jag passa på att tvätta bilen och städa ur lillstugan. Jag vet hur man roar sig jag ;)








Av Susanne - 20 april 2014 17:45

Denna Påskhelg fick begränsa sig till endast två lediga dagar. Imorgon är det dags att ställa klockan och gå upp och jobba igen. Underbart är kort.. 

På Påskafton åkte vi ut till Alskär (vid kusten utanför Skärplinge) till sambons familj och mös.

Herregud vilket väder..

Jag har svårt att sätta ord på det så jag låter bilderna tala för sig själva :)


   

Av Susanne - 16 april 2014 19:41

Ett tag var jag så duktig..

Jag hade gett mig sjutton på att den fina gråa skålen vi fick i julklapp skulle bli en fruktskål. Fast efter ett tag började det smyga sig in lite godis här och där bland frukten..


  

Efter ännu ett tag börjar man fråga sig.. Vart tog frukten vägen? ;)

Nä, skärpning får det bli..


  

Fast efter påskhelgen..

Först måste jag och dom eventuella påskkärringarna dela på den drygt 2 kilo tunga godispåsen jag släpade hem idag. Dumma affärer som lockar med billigt godis så här till påsk ;)



Av Susanne - 14 april 2014 09:34

Den här månaden har jag satsat mycket på mig själv. Tyvärr gör man inte det ofta nog..

Inte nog med att jag har klippt av mig håret..


 

Jag har även unnat mig ansiktsbehandling, brynplock och färgning av ögonfransar och ögonbryn. Inte ett billigt nöje men oj så skönt det är ibland att bara ligga där och bli ompysslad. 

Många förändringar på en gång, man får vara glad om sambon känner igen en nu ;)


Av Susanne - 11 april 2014 09:21

Påsken är inte  min favorithögtid att pynta till. Kan bero på att gul inte hör till min favoritfärg eller så är jag bara lat då det är under så kort tid. Hur som.. i år gör jag ett litet undantag..



Jag blandade in lite andra färger som gör en glad också :)

Av Susanne - 9 april 2014 21:35

Nu är jag visserligen ingen proffs på det här med att tvätta, men...


 

Det ska inte vara en flod därinne när tvätten är klar va? ;)

Anade lite oråd när kläderna fortfarande droppade när jag började lassa ur..

Den har strulat lite ett tag genom att hamna i en evighetsloop när den kommer till centrifugeringen. Den kan hålla på hur länge som helst om man inte hjälper den på traven och stänger av. 

Undrar om tvättmaskinen försöker tala om något för mig?

Det är lite svårt att höra för det högljudda fladdrandet när tusenlapparna lämnar plånboken *mutter*



Av Susanne - 7 april 2014 18:51

Man kommer hem, öppnar skafferiet och vad ser man..


 

Man undrar ju.. Hur tänkte han nu?

För det är nog rätt tydligt att det inte är jag som inhandlat den där burken!

Undrar om min sambo tror att jag tänker äta den? Vad kan man ens göra på Surkål!?

Den där burken lär nog bli stående där den.. ;)








Presentation


Jag är en kvinna mitt i livet. Här kommer jag blanda inredning, shopping, humor, bilder jag fotat och lite annat i en salig röra :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards