beauty-beholder

Alla inlägg under december 2013

Av Susanne - 29 december 2013 18:00

Jag älskar att gå omkring i myskläder i form av morgonrockar och mjukisbrallor härhemma. Det dröjer inte många minuter efter jag kommer innanför dörren, förrän dom "vanliga" kläderna åker av och myspysdräkten åker på. En helgdag, då jag inte har något inplanerat kan jag skrutta omkring i morgonrock hela dagen..



För en som ständigt har kalla fötter är dessa tofflor perfekta. Dom går visserligen inte att gå i då det är små vetekulor i sulorna. Så då undrar man vad man då har dessa mjuka tofflor till?

Man lägger in dom i micron tillsammans med en mugg vatten. Värmer ca 3-4 minuter och sen stoppar man i fossingarna och bara njuter. Värmen i dom håller i sig riktigt länge. 

Just dom här kommer från Victorias design house


Spike blev inte utan myspys han heller.

Jag insåg att tofflorna inte riktigt var för honom (om man inte vill ha vetekulor över hela golvet ;)) så han fick hålla till godo med en badrock istället..


  

Perfekt nu när han duschas efter varje promenad.

Smutsen/leran syns väldigt väl på en vit hund ;)





Av Susanne - 27 december 2013 21:00

Så där lagom till uppesittarkvällen bröt förkylningen ut. Väldigt dålig tajming!

Tydligen tyckte min före detta kollega att det var en perfekt avskedsspresent då hon var förkyld när jag slutade förra fredagen. På grund av förkylningen blev ett av besöken inställt. Inte så populärt att besöka sambons farmor på ett äldreboende när kranen är vidöppen..

Men i övrigt så har julen varit helt underbar med många besök, skratt, mysiga tillfällen och fina julklappar..



Tomten var otroligt snäll i år. Vi fick (med vi menas jag, för allt sambon får är givetvis mitt ;)) allt från marschaller, kläder, skärbrädor, sängkläder, tofflor och godis.. Jag är så himla nöjd!


  

Spike hade lite besvär att bestämma vilken av julklapparna han skulle leka med först..

Så varför inte alla på en gång ;)


Det var den julen.. Underbart är kort!

Nu går vi sakta men säkert vidare mot Nyårsafton och nytt år.



Av Susanne - 23 december 2013 17:15

Nu kommer juletiden då vi flänger omkring. Vi inleder med uppesittarkväll hos en god vän ikväll. Från imorgon ska det klämmas in fyra besök, allt på dessa få dagar. På fredag jobbar jag igen..

Trots att man har försökt så har tyvärr inte julstämningen riktigt infunnit sig än..


  

Synd att vi inte fick behålla den snö som kom för några veckor sen. För på julafton vill till och med en sommarmänniska som jag ha snö :)


  

Ha en underbar julhelg <3

Av Susanne - 21 december 2013 18:04

Jag blev väldigt förvånad måste jag säga när VD:n ringde efter mig i fredags. Jag blev tillsagd att komma över till huvudbyggnaden. Väl där, satt alla arbetskamrater och väntade på mig och tårtan stod på bordet..

Tårta till frukost är ju aldrig fel ;)

Jag trodde nog inte att jag skulle bli avtackad så, då jag inte jobbat där mer än 3 år..


  

2 presentkort (ett från företaget och ett från arbetskamraterna) , 2 julgrupper och en chokladask!

Otroligt generöst..

Det tog inte mer än 1 dag innan det började nallas på ett av presentkorten ;)



Det bästa är att jag har ett orört presentkort kvar.. :)




Av Susanne - 19 december 2013 19:15

 


En ynka arbetsdag kvar på mitt nuvarande jobb..

Tyvärr inte en rolig en, då 75 procent av arbetsstyrkan är sjuka! Vi är bara 4 stycken så den som är snabb på huvudräkning har säkert redan listat ut att om inte dom som är sjuka dyker upp imorgon så kommer jag vara själv :(

Vi får hoppas det inte blir så..


 

Senaste dagarnas "påjobbetsnacks". Det är inte bra att ha snälla chaufförer, åkare och medarbetare som "tvingar" en att äta sånt här på dagarna ;)

En snäll VD kom upp med en julklapp, vi får väl hoppas att det inte är något sött och ätbart i den, det känns som om man gått upp 3 kilo bara den här veckan..

Det vore trevligt att kunna gå till nya jobbet på måndag och inte rulla dit ;)


Av Susanne - 17 december 2013 19:00

Som jag har letat.. Äntligen efter flera år så har jag hittat den!!

Det där Tradera är bra till mycket. Billigt blev det också, bara 99 kr :)



Vem har sagt att storleken inte har någon betydelse? I det här fallet var det en stoooor som gällde! ;)

Hela 23 cm hög. Fast den kanske inte är så julig direkt..

Trolleri, trollera! Abra kadabra..


  

Det var mycket bättre :)





Av Susanne - 15 december 2013 20:35

 


I lördags tog vi sambons nya "leksak" fyrhjulingen och begav oss ut i skogen..

Självklart satt jag bakom, även om han fortsätter försöker övertala mig att köra ;)



Normalt brukar jag ha klätt plastgranen redan vid första advent. Men i år så bestämde vi oss för en riktig gran. Så det var det vi var på väg ut för att hitta. Vi skulle alltså "låna" en gran ;) 

Vi letade och letade och till sist så hittade vi granen med stort G


  

3 ljusslingor senare (jädrans vad dom går sönder lätt) så står den där så grön och grann i stugan ;)






Av Susanne - 14 december 2013 00:49

Vilken härlig inledning på helgen den här fredgaen har varit. Att det var fredagen den 13:e märkte jag som tur var inte mycket av..


 

Då jag jobbar i budbilsbranschen som transportledare, var det självklart alkoholfri glögg vi bjöd på. Annars hade vårt pausrum varit överfullt med chaufförer som inte kunnat köra någonstans ;)

Fredagen fortsatte med en biltur till Rival på Mariatorget och föreställningen Rain man..


  

Platserna var så där men det vägde föreställningen upp för. Det blev många skratt som det brukar när Robert Gustafsson är med. Jonas Karlsson skötte sig bra han med. Helt klart sevärd! :)


Nu har nedräkningen börjat.. 5 ynka arbetsdagar kvar! :)




Presentation


Jag är en kvinna mitt i livet. Här kommer jag blanda inredning, shopping, humor, bilder jag fotat och lite annat i en salig röra :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards